بازرگانی و تجارت بین الملل

بازرگانی و تجارت بین الملل :

 

در خصوص تجارت بین المللی و امور بازرگانی بین المللی و حقوق ناشی از این مقولات بطور کلی میتوان به مواردی کلی اشاره کرد که میتواند برای بازرگانان و مدیران تجاری بین المللی مفید و پر فایده باشد از جمله نحوه تهیه و تنظیم قراردادهای تجاری بین المللی و دعاوی تخصصی در امور تجارت بین المللی میباشد .

تنظیم ، تفسیر ، ترجمه و ارائه پیشنویس قراردادهای تجاری در امور خرید و فروش و ارائه یا دریافت خدمات از سایر شرکتهای خارجی از مهمترین موارد حائز اهمیت در بحث تجارت بین المللی میباشد

رعایت عرف تجاری در مراحل خرید ، کارشناسی ، تحویل ، امور باربری و دیگر مراحل قراردادهای بین المللی خصوصا بررسی مسائل مالی و تضمین ایفای تعهدات طرفین قرارداد از دیگر مسائل بسیار مهم در خصوص تجارت بین المللی بوده که موارد یاد شده میبایست در متن قراردادهای تجاری با ساده ترین کلمات و بطور صریح و شفاف نگارش و تدوین گردد تا هر یک از طرفین قرارداد از این عبارات نتواند به نفع خود یا بصورت مبهم تفسیر نماید.

خدمات حقوقی تجاری و بازرگانی بین المللی در مجموعه حقوقی بین المللی دفاع یاران محدود به خدمات داخل کشور نبوده و میتوان بصورت حضوری و غیر حضوری از خدمات تخصصی بهره مند شد.

از جمله خدمات حقوقی در خصوص تجارت بین المللی میتوان به دو مورد زیر اشاره کرد :

  • تنظیم و نگارش قراردادهای بین المللی
  • قبول داوری و رفع اختلافات در دعاوی و اختلافات تجارت بین المللی

 

موسسه حقوقی بین المللی دفاع یاران عدالت با بهره مندی از تیمی حقوقی متخصص و مجرب در حوزه ثبت شرکت ، وکالت بین المللی ، و سایر امور تخصصی مربوط به شرکت های بازرگانی و تجاری در امور بین الملل آمادگی دارد تا ضمن پاسخ به سوالات حقوقی ، مطالب و خدمات حقوقی در امور بین الملل در کلیه زمینه‌های تجارت بین المللی را به شما ارائه نماید .

 

 

 

 

 

 

 

دو مورد از خدمات حقوقی :

  • تدوین انواع قراردادهای بین المللی
  • حل و فصل دعاوی و اختلافات بین المللی از طریق مراجع قضایی کشورها و انجام داوری

 

تدوین قراردادها در تجارت بین المللی:

در مورد تعریف قراردادهای بین المللی که قبلاً نیز به آن اشاره شد باید قائل به تفکیک شد زیرا محدودیتی برای تعداد انواع قراردادهای تجاری بین المللی نمیتوان قائل شد شاید به این علت باشد که هر تاجر و شرکت و بنگاه تجاری بنا به نیازها و خواسته خود میخواهد از قراردادی بهره مند باشد که بتواند پاسخگوی خواسته ها و اهداف مدیریت شرکت بازرگانی باشد و از این رو طبیعی است که قالب قراردادهای بین المللی متفاوت با قراردادهای داخلی باشد ، اما با این وجود نیز معمولاً قراردادهای تجاری و بازرگانی بین المللی از چهارچوبی کلی پیروی میکند و معمولاً احکام یکسانی دارند که دسته کم کلیت‌هایی را در خود دارند  درواقع هدف از قراردادهای بین الملل علاوه بر کلیات آن بایستی قانون حاکم بر آن قرارداد را تعیین و مشخص نمود که این موضوع توسط موسسه حقوقی بین المللی دفاع یاران عدالت قابل پیگیری و اجرا میباشد .

این مجموعه حقوق ضمن پذیرش نمایندگی و  وکالت بین المللی پرونده‌های اشخاص و شرکتها در خصوص تجارت بین المللی توسط متخصصان و حقوقدانان در تلاش است تا در روند پیشرفتهای متقاضیان محترم موضوعات قراردادی را متناسب با قوانین و عرف بین المللی مورد تدوین قرار بدهد.

نکته ای که بایستی بدان توجه نمود این است که حاکم بودن قانون طرف مقابل لزوماً در همه موارد به معنای عدم رعایت مصلحت طرف دیگر قرارداد نیست چراکه بسیار اتفاق می‌افتد که از لحاظ موقعیتی که هر یک از طرفین دارند نه تنها پذیرش قانون کشور  طرف دیگر به زیان وی نباشد بلکه میتواند باعث بهبود وضعیت وی در خصوص منفعت از قرارداد نیز باشد.

چه بسا در مذاکرات قرارداد بین المللی شاهد هستیم که طرفین بدون آنکه شناختی از قوانین داشته باشند صرفاً به دنبال حاکم کردن قانون کشور خود هستند و این نگاهی سطحی به موضوع قانون حاکم بر قراردادها است .

اما این امر نیز جز با ارائه مشاوره از طرف یک وکیل بین المللی و قبول وکالت بین المللی و مشاره از یک حقوقدان کشور طرف دیگر قرارداد امکان پذیر نخواهد بود .

از جهتی دیگر ممکن است با توجه به متن قرارداد ، طرفین در مورد انتخاب قانون حاکم با یکدیگر به توافق نرسند که طرفین نهایتا تعهدات یکدیگر را میپذیرند و مسیر اجرای قراردادی نیز برای خودشان روشن است اما در این مورد مذاکرات قراردادی به دلیلی عدم موجود راه حل مناسب به بن بست رسیده است پیشنهاد ما سپردن وکالت بین المللی به وکلای متخصص در این زمینه می‌باشد که میتواند قانون کشوری ثالث را حاکم بر قرارداد پذیرفت.

کنوانسیون های متعددی در این خصوص نسبت به بخش‌هایی از این موضوع به تصویب رسیده اما آنچه در این رابطه از اهمیت بالایی برخوردار است ، قرارداد کامل و حاوی تصمیمات مناسب برای حفظ حقوق طرفین است که ریسک طرفین این معامله تجاری برد برد را به حداقل رساند. پیشنهاد ما سپردن وکالت بین المللی به وکلای متخصص در این زمینه می‌باشد.

وکلای متخصص موسسه حقوقی بین المللی دفاع یاران آماده پذیرش وکالت بین المللی در تمام زمینه‌ها می‌باشد ، هدف ما دست یابی هرچه سریع‌تر شما به اهدافتان می‌باشد.

 

 

 

 

دعاوی و اختلافات تجارت بین المللی

همانطور که قبلا اشاره نمودیم تجارت بین المللی از قراردادهای بین المللی و یا دعاوی تجاری بین المللی است که می توان به صورت عمده در دو مرجع تحت رسیدگی قررداد که این دو مرجع شامل :

  • مراجع قضایی
  • مراجع داوری

 

مطابق آنچه گفته شد در تجارت و امور بازرگانی بین المللی رسیدگی به اختلافات اساسی باید در یک مرجع قضایی رسیدگی شود  هر کشوری نیز که رسیدگی به آن اختلافات به او ارجاع می‌گردد بر اساس قواعد و آیین رسیدگی کشور خود به آن دعوا رسیدگی میکند.

اما آیین رسیدگی تنها قانونی نیست که مرجع قضایی با آن سر و کار دارد ، اساساً یکی از مهم‌ترین مسائل در این زمینه تعیین قانون حاکم بر قراردادهای بین المللی است .

به طور کل در تمامی کشورهای جهان معمولاً، قواعد حل تعارض پیش بینی شده است ، که به کمک آنها مرجع قضایی میتواند تعیین کند بر اساس قواعد حل تعارض کشور متبوع خویش ، کدام قانون بر اختلاف قراردادی ارجاع شده حاکم است .

وکالت در پرونده هایی که در مراجع قضایی کشورها تحت رسیدگی قرار میگیرد عمدتاً منوط به داشتن پروانه وکالت در همان کشور محل وقوع دادگاه می‌باشد .

 

 

 

 

 

داوری تجاری بین المللی

در امور تجارت و بازرگانی بین المللی ، داوری تجاری بین المللی امروزه بسیار پیشرفته شده است . و سازمانها و موسسات معتبر برای داوری تشکیل شده است  در هیئت اتاقهای بازرگانی مراکز داوری تشکیل شده است و حتی در هیئت شهرستانهای یک استان کشور نیز اتاق های بازرگانی داوری وجود دارد.

علاوه بر سازمانهایی که به داوری اختصاص دارند ، حقوقدانان و کارشناسان و سایر متخصصین نیز به صورت موردی به کار داوری تجاری و بازرگانی بین المللی در حوزه تخصص خود مشغول هستند ، در حوزه تجارت بین المللی نیز در موارد فوق الذکر داوری نقش پر رنگی در رسیدگی به اختلافات تجاری دارد .

اساساً داوری مزایای بسیاری دارد و البته معایبی نیز در داوری  نهفته است اما در برابر محاسن فراوان آن بسیار اندک است.

موسسه حقوقی بین المللی دفاع یاران عدالت در این بخش سعی کرده است که ضمن پرداخت قراردادهای بین‌المللی، وکالت بین المللی و موضوع داوری در حوزه تجاری وبازرگانی بین المللی ، مطالب بسیار مفیدی را ارائه نماید .

لذا با مراجعه به سایت موسسه حقوقی بین المللی دفاع یاران عدالت از مشاوره حقوقی وکلا و متخصصین امور حقوقی ، داوری های بین المللی، وکالت بین المللی، این گروه بهره‌مند شوید و درصورت داشتن هر سوال و نیاز در این زمینه با ما در ارتباط باشید.