بیمه عمر وسرمایه گذاری

بیمه عمر و سرمایه گذاری

1- بنده حدود 4 ماه است خود را بیمه کرده‌ام اما می‌خواهم بدانم که بیمه عمر چه اتفاقاتی را جبران می‌کند و مزایای آن چیست ؟

پاسخ :

بیمه عمر فوت به هر دلیل و علتی که باشد از کار افتادگی و فوت بیمه شده ناشی از حادثه را تحت پوشش قرار می‌دهد. مزایای آن عبارت است از اینکه بیمه گذار پس از گذشت 2 سال از شروع بیمه ‌نامه و پرداخت حق بیمه مزبور می‌تواند از محل بیمه نامه خویش وام اخذ نماید و یا بعد از سپری شدن مدت 6 ماه، نسبت به انفساخ بیمه نامه (بازخرید) اقدام نماید. همچنین برخی از شرکت‌های بیمه به جهت درمان برخی بیماری‌های خاص و اعمال جراحی نیز کمک‌های مالی در نظر گرفته‌اند، و این مزایا در شرکت‌های بیمه متنوع و مختلف می‌باشد. موسسه حقوقی بین‌المللی دفاع یاران عدالت دارای گروه تخصصی در زمینه بیمه ، بیمه عمر و سرمایه گذاری آماده ارائه برترین خدمات تخصصی توسط بهترین وکلای متخصص می‌باشد.

برچسب‌ها : بیمه ، بیمه سرمایه گذاری ، بازنشستگی،  از کار افتادگی ، وکیل بیمه ، وکیل قرارداد ، وکالت دعاوی

2- بنده حدود سه یا چهار سال است حق بیمه مربوط به بیمه نامه عمر را پرداخت نکرده‌ام آیا مجدداً با پرداخت 4 سال معوقه می‌توانم از مزایای آن بهره‌مند بشوم ؟ اگر خیر آیا می‌توانم مبالغی که قبلاً پرداخت کرده‌ام را پس بگیرم ؟

پاسخ :

عموما ، تاخیر در پرداخت حق بیمه‌ی بیمه شده درصورتیکه یک ماه یا بیشتر باشد به طرق ذیل عمل خواهد شد : الف) بیمه نامه‌هایی که اقساط آن 3 سال تمام پرداخت نشده باشد خود به خود باطل می‌شوند و حق بیمه‌هایی دریافتی قابل استرداد نخواهد بود . ب) بیمه‌ نامه‌هایی که حداقل اقساط حق بیمه آن سه سال تمام پرداخته شده باشد تبدیل به بیمه نامه محض از همان نوع می‌شود  و دیگر از آن،  بابت حق بیمه‌ای دریافت نمی‌گردد ، اما برخی از شرکت‌های بیمه‌ای شرایط متفاوتی را در این موارد قرار داده‌اند و توصیه می‌شود به دفتر امور بیمه‌ای خود مراجعه نمایید و اطلاعات تکمیلی را از شرکت بیمه گر دریافت نمایید . موسسه حقوقی بین‌المللی دفاع یاران عدالت دارای گروه تخصصی در زمینه بیمه ، بیمه عمر و سرمایه گذاری آماده ارائه برترین خدمات تخصصی توسط بهترین وکلای متخصص می‌باشد.

برچسب‌ها : وکالت بیمه ، وکیل امور بیمه ‌ای،مشاوره حقوقی بیمه ای،  وکیل بیمه ، وکالت امور بیمه

3- بیمه عمر شامل چه خطراتی نمی‌شود ؟

پاسخ :

درصورتیکه بیمه شده در اثر خودکشی یا سعی در خودکشی در طول سه سال قبل از تاریخ شروع قرارداد بیمه یا بعد از تاریخ برقراری بیمه عمر، مجدد فوت نماید فقط مبلغ ذخیره بیمه گذار پرداخت می‌شود مگر اینکه وارث بیمه شده از طریق دلائل محکمه‌پسند اثبات نماید که خودکشی غیر ارادی بوده است و چنانچه سه سال از مدت بیمه یا از تاریخ برقراری مجدد گذشته باشد تمام سرمایه بیمه پرداخت می‌شود.  شایان ذکر می‌باشد درصورتیکه استفاده کننده یا بیمه گذار مسبب مرگ بیمه شده باشند در این حالت فقط ذخیره ریاضی به سایر استفاده کنندگان و یا وارث قانونی او پرداخت خواهد شد . به جهت مشاوره حقوقی راجع به انواع بیمه ها و شرایط دریافت دیه از شرکت‌های بیمه گر با کارشناسان حقوقی ما در موسسه حقوقی بین المللی دفاع یاران عدالت در ارتباط باشید .

برچسب‌ها : بیمه ، وکالت امور بیمه ای ، غرامت بیمه ای،  دریافت دیه ، وکالت ، وکیل بیمه ، مشاوره حقوقی

4- بنده حدوداً 10 سال است که خودم را بیمه عمر کرده‌ام اما در حال حاضر تمام مدارک آن مفقود شده است چکار باید بکنم و لطفا راهنمایی بفرمایید که به کجا باید مراجعه کنم ؟

پاسخ:

درحالیکه بیمه گذار بیمه نامه و قبوض پرداختی آن را به هر علتی مفقود نماید ، بیمه گذار مکلف است با قید فوریت امر ، مراتب را کتباً به اطلاع بیمه گر برساند و بیمه گر پس از احراز و اطمینان از فقدان ، اصل مدارک فوق را به صدور المثنی آماده کرده و تحویل بیمه گذار می‌نماید .

موسسه حقوقی بین‌المللی دفاع‌یاران عدالت متخصص در امور حقوق بیمه و بیمه‌های سرمایه‌گذاری و مطالبه دیه در تصادفات ، آماده خدمت رسانی به موکلین خود در ایران و خارج از ایران می‌باشد .

برچسب‌ها : قبول وکالت از خارج از کشور ، وکالت دیه تصادفات ، وکیل امور بیمه ای ، مشاوره حقوقی ، وکیل

5- درصورتیکه استفاده کنندگان از بیمه عمر ، از بیان حقیقت خودداری کنند و گفته‌هایی بر خلاف حقیقت بگویند درصورت اطلاع بیمه‌گر ، چه اتفاقاتی رخ می دهد ؟

پاسخ :

مطابق با ماده 12 قانون بیمه مصوب 1316 هرگاه بیمه گذار عمداً از اظهار مطالبی خودداری کند یا عمداً اظهارات کذب بیان نماید و مطالب اخیر به نحوی باشد که موضوع خطر را تغییر داده باشد یا از اهمیت آن در نزد بیمه‌گر بکاهد ، عقد بیمه باطل است حتی اگر مراتب مذکور تاثیری در وقوع حادثه نداشته باشند دراین صورت نه تنها وجوهی که بیمه گذار پرداخته است قابل استرداد نیست ، بلکه بیمه‌گر می‌تواند اقساط عقب افتاده را نیز از بیمه شده و استفاده کنندگان مطالبه نماید . موسسه حقوقی بین‌المللی دفاع‌یاران عدالت متخصص در امور بیمه و بیمه‌های سرمایه‌گذاری، آماده ارائه خدمات ویژه و هموطنان می‌باشد .

برچسب‌ها : بیمه ، بیمه سرمایه گذاری ، بازنشستگی،  وکیل بیمه ، وکالت امور بیمه ای ، مشاوره حقوقی

6- من از حدود سال 1385 خودم را بیمه عمر نموده‌ام به تازگی متوجه شدم شرکت بیمه‌ام ورشکسته شده است چه راهی پیشنهاد می‌شود که حق و حقوقم از بین نرود ؟

پاسخ :

مطابق با ماده 31 قانون بیمه مصوب 1316 حضرتعالی می‌توانید درصورت توقف بیمه‌گر ، قرارداد را بصورت یک جانبه فسخ نمایید . از طرفی هم بر اساس ماده 32 قانون مذکور درصورت ورشکستگی بیمه‌گر ، بیمه گذاران در بیمه عمر نسبت به سایر طلبکاران دارای حق تقدم هستند و بین معاملات مختلف بیمه، در درجه اول حق تقدم با بیمه عمر می‌باشد برای پیگیری امور بیمه‌ای – حقوقی به دفاع یاران اطمینان کنید .

موسسه حقوقی بین‌المللی دفاع‌یاران عدالت متخصص در امور بیمه و انواع  بیمه‌های داخلی و بین المللی .

برچسب‌ها : بیمه ، بیمه سرمایه گذاری ، بازنشستگی، مشاوره حقوق بیمه‌ای، وکیل دعاوی ، مشاوره حقوقی

7- با توجه به اینکه من خودم بیمه تامین اجتماعی دارم ، آیا به بیمه عمر نیز نیازی دارم یا خیر ؟

پاسخ :

بیمه‌های اجتماعی از قبیل بیمه تامین اجتماعی ماهیت خدماتی درمانی دارند و با بیمه عمر کاملاً متفاوت هستند و درصورت فوت فرد، بیمه تامین اجتماعی شده به جز مبالغی برای هزینه کفن و دفن،  وجهی به بازماندگان پرداخت نمی‌کند ولی در بیمه عمر قضیه برعکس است و در صورتیکه بیمه شده فوت نماید و قبل از آن حتی اگر یک قسط پرداخت نموده باشد بازماندگان از تمام مزایای سرمایه گذاری و قرارداد  بیمه عمر متوفی استفاده می‌نمایند .

موسسه حقوقی بین‌المللی دفاع‌یاران عدالت متخصص در امور بیمه و بیمه سرمایه‌گذاری، آماده ارائه خدمات ویژه به شما عزیزان می‌باشد .

برچسب‌ها : بیمه ، بیمه سرمایه گذاری ، بازنشستگی،  از کار افتادگی، مشاوره حقوقی ، وکیل ، وکیل دادگستری

8- آیا میزان تعهدات شرکتهای بیمه عمر و سرمایه گذاری محدود به داخل کشور است ؟

پاسخ :

بیمه شده در هر کجای دنیا که باشد به شرط اینکه محدودیتی نداشته باشد و یا از استثنائات بیمه نامه نباشد ، تحت پوشش بیمه عمر و سرمایه گذاری می‌باشد لذا در صورت بروز خسارت در خارج از کشور بعد از تایید مدارک توسط سفارت و عوامل مربوطه جهت دریافت غرامت به اداره خسارت شرکت بیمه تحویل می‌گردد و نهایتا شرکتهای بیمه بر اساس تعهدات خود عمل میکنند

برچسب‌ها : بیمه ، بیمه سرمایه گذاری ، بازنشستگی، مشاوره حقوق بیمه‌ای، وکیل دعاوی ، مشاوره حقوقی

9- آیا یک شخص میتواند دارای چندین بیمه نامه‌ی عمر و سرمایه گذاری باشد ؟

پاسخ :

بله، یک شخص میتواند در چند شرکت بیمه‌ای خود را بیمه کند اما مجموع سرمایه های خریداری شده نباید از دویست میلیون تومان تجاوز کنند باید توجه نمود که بیمه شده باید به هنگام ثبت نام جدید اطلاعات بیمه نامه ی صادر قبلی را در اختیار شرکت بیمه جدید قرار دهد

برچسب‌ها : بیمه ، بیمه سرمایه گذاری ، بازنشستگی، مشاوره حقوق بیمه‌ای، وکیل دعاوی ، مشاوره حقوقی

10- در صورت فوت بیمه گذار اجرای تعهدات بیمه گذار به چه صورت است ؟

پاسخ :

با فوت بیمه گذار در حدود قرارداد منعقده تاثیری در میزان تعهدات نسبت به گذشته ، حال و آینده ندارد لذا در صورت فوت بیمه گذار بیمه نامه و کلیه تعهدات به بیمه گذار جدید انتقال می‌یابد.

برچسب‌ها : بیمه ، بیمه سرمایه گذاری ، بازنشستگی، مشاوره حقوق بیمه‌ای، وکیل دعاوی ، مشاوره حقوقی

11- شرایط لازم جهت دریافت وام‌های اعطایی از طرف شرکتهای بیمه ای به چه صورت می‌باشد ؟

پاسخ :

شخص با بیمه کردن خود نزد شرکت های بیمه ای دارای امتیازاتی از جمله دریافت وام می‌باشد لیکن برای دریافت این وام دارا بودن و رعایت کردن شرایطی ، الزامی می‌باشد.

برچسب‌ها : بیمه ، بیمه سرمایه گذاری ، بازنشستگی، مشاوره حقوق بیمه‌ای، وکیل دعاوی ، مشاوره حقوقی

12- آیا بیمه عمر شامل جبران هزینه های درمانی و تکمیلی می‌شود ؟

پاسخ :

خیر، بیمه های جبران درمانی و تکمیلی دارای شرایط و قواعد خاصی می‌باشد ولی در بیمه عمر و سرمایه گذاری جبران هزینه های پزشکی ناشی از حادثه و یا ابتلا به بیماری خاص از جمله سکته مغزی ، سکته قلبی ، انواع سرطان ها وجود دارد بنابراین هزینه های پزشکی ناشی از بیماری در بیمه‌نامه‌ی عمر و سرمایه گذاری قابل پوشش نیست .

برچسب‌ها : بیمه ، بیمه سرمایه گذاری ، بازنشستگی، مشاوره حقوق بیمه‌ای، وکیل دعاوی ، مشاوره حقوقی

همراهان گرامی شما می‌توانید برای دریافت پاسخ‌های حقوقی خود با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید و از خدمات تخصصی آنها بهره‌مند شوید.

هرگونه کپی برداری یا انتقال مطالب این سایت، با ذکر منبع آن مجاز می‌باشد.

موسسه حقوقی بین المللی دفاع یاران عدالت