امور قرارداد ها

داوری در قراردادهای بین المللی ( داور بین المللی قراردادها )

وکیل قراردادها :

وکیل قراردادها به طور کاملاً تخصصی در زمینه تنظیم انواع قراردادها، توافق‌نامه‌ها و پیمان‌ها، خدمات حقوقی تخصصی ارائه می‌دهد. وکیل قراردادها در کلیه‌ی زمینه‌های حقوقی ذیل به طور تخصصی فعالیت دارد:

  • تنظیم قراردادها

تنظیم حقوقی انواع قراردادهای ملکی، انواع قراردادهای ساختمانی، قراردادهای پیمانکاری، شراکت‌ در کار، خرید و فروش خودرو ، قراردادهای اجاره، قرارداد مشارکت مدنی، مشارکت در ساخت، سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی.

  • مشاوره حقوقی، تنظیم دادخواست و لایحه‌ی دعاوی مربوط به قراردادها

مشاوره حقوقی در زمینه‌ی تنظیم قرارداد و متمم‌ها و الحاقیه‌های قرارداد، و یا تفسیر حقوقی قراردادها، تنظیم دادخواست و لایحه‌ی دفاعی در دعاوی قراردادها.

  • وکالت مربوط به دعاوی قرادادها

وکالت در طرح دعوا، اختلافات ناشی از قراردادها اعم از ابطال، فسخ قراردادها و… .

  • داوری در اختلافات مربوط به قراردادها

از برترین شیوه‌های حل‌و‌فصل اختلافات قراردادی، رجوع به داوری یک وکیل متخصص قرارداد است. جهت حل‌و‌فصل اختلافات خود با طرف قرارداد، شرط داوری نمایید و یا اختلاف ایجاد شده‌ی خود را به داوری یک وکیل قرادادها، به عنوان داور مرضی الطرفین و یا داور اختصاصی خود ارجاع دهید. مطمئن باشید این راه کم هزینه‌ترین و مطمئن‌ترین راه خواهد بود و در مدت زمان کمتری به نتیجه بهتری خواهد رسید.

 

داور بین المللی قراردادها

امور قراردادها :

برخی از موارد مهمی که باید در نگارش تخصصی قراردادها در نظر گرفته شود از جمله موارد زیر می‌باشند :

تذکر : (موارد ذکر شده بخشی از نکات مهم هستند و کلیات آن می‌بایست توسط کارشناس امور قراردادها  و یا داور بین المللی قراردادها در متن قرارداد و یا موافقتنامه های داوری گنجانده شود.)

  قدرت اجرایی و برتری طرفین در قرارداد در متن قراردادها باید حفظ گردد، به طور مثال اگر بر طبق یک قرارداد، شخصی ملزم به انجام تعهدی میگردد  می‌بایست مشخصات متعهد و نحوه انجام تعهد و زمان و کیفیت انجام تعهدات بطور کامل مشخص گردد، و در متن قرارداد نیز می‌بایست برای هر کدام از موارد فوق ضمانت اجرائی مشخص گردد ، به طور مثال می‌بایست در مورد زمان تاخیر در انجام تعهدات  وجهی را بابت خسارت دیر کرد ، مشخص نمود و یا در مورد کیفیت انجام تعهدات نیز مشخص گردد که اگر انجام تعهدات کیفیت لازم را نداشت چه میزان خسارت وارد شده؟ و چه کسی میزان کیفیت و خسارت را مشخص می‌کند؟ و نحوه جبران و پرداخت ضمانت اجرائی آن چگونه است ؟

آیا طرفین قرارداد نزد داورمرضی الطرفین یا نزد یکدیگر ضمانت‌نامه بانکی یا احتمالاً مبلغی چک یا سفته دارند که  با صدور رای از طرف داور بین المللی قراردادها بتوان از محل آن تضمین‌ها جبران خسارت نمود ؟

نکته : (تمامی موارد مهم هنگام نگارش قراردادها توسط کارشناس امور قراردادهای حقوقی و داور بین المللی قراردادها در مجموعه حقوقی بین المللی دفاع یاران عدالت مورد بررسی و تدوین قرار خواهند گرفت )

 

ذکر مشخصات طرفین قرارداد توسط داور بین المللی قرارداد :

طرفین قرارداد باید مشخصات کامل و هویت خود را در این قسمت از متن قرارداد بیان نمایند و همچنین کارشناس امور قراردادها می‌بایست احراز مدارک هویتی اشخاص دخیل در قرارداد را با دقت مورد بررسی و تطابق قرار بدهد که این امر هم برای شرکتهای خواستار داوری در رفع اختلافات مهم هست و هم برای اشخاص حقیقی در جریان داوری داخلی و داوری بین المللی.

آدرس و محل اقامت طرفین :

در متن قراردادها می‌بایست آدرس محل اقامت شماره همراه و احتمالاً  آدرس ایمیل و سایر نشانی‌های طرفین مشخص گردد ، زیرا در صورتی که نیاز به ارسال  نامه‌ها و ابلاغ رسمی و قانونی باشد فقط نشانی‌هایی که از طرفین اعلام گردیده است مورد استناد می‌باشد مگر آن که بعد از امضاء قرارداد طرفین رسماً تغییر آدرس و نشانی خود را اعلام نمایند. البته شماره تلفنهای اعلامی نیز دارای اهمیت میباشند که در هنگام نگارش، توسط وکیل قرارداد یا داور بین المللی قراردادها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

موضوع قرارداد :

موضوع قرارداد می‌بایست توسط کارشناس حقوقی  امور قراردادها دقیقاً مشخص گردد ، زیرا در بسیاری از موارد دیده می‌شود که تیتر و عنوان ذکر شده در قرارداد با مفهوم و اراده طرفین متفاوت می‌باشد به طور مثال در برخی موارد عنوان قرارداد شراکت ذکر می‌شود در حالیکه مفهوم قرارداد جعاله یا موارد دیگر مثل قرارداد مزارعه و یا مساقات می‌باشد و البته از اینگونه موارد در قراردادهای بین المللی بسیار دیده شده است چرا که عدم تسلط به زبان متن قرارداد باعث بروز چنین مشکلاتی میگردد و نمونه هایی از این موارد در رابطه با خرید و ثبت سفارش از کشور چین توسط داور بین المللی قراردادها در مجموعه حقوقی بین المللی دفاع یاران گزارش شده است.

 

 نظارت داور بین المللی قراردادها بر انجام تعهدات توسط ناظر قرارداد

زمان انجام تعهدات طرفین باید شروع و پایان تعهدات طرفین در قراردادها توسط کارشناس امور قراردادها به طور کامل و دقیق ذکر گردد و به طور مثال در برخی از قراردادها متعهد در زمانی، مدعی پایان قرارداد و انجام تعهدات را پایان یافته می‌داند ، درصورتیکه متعهد‌له ادعا دارد که هنوز مقداری  از انجام تعهدات باقی مانده است بنابراین نحوه تحویل و زمان تحویل و پایان قراردادها می‌بایست به صورت شفاف و واضح بیان گردد که بعد از خواندن متن قرارداد ابهاماتی به وجود نیاید و هر شخصی نتواند نگارش متن قرارداد را به سمت و سوی خویش تفسیر کند ، به طور مثال در یک قرارداد پیش فروش آپارتمان فروشنده مدعی تکمیل شدن آپارتمان می‌باشد ولی خریدار مدعی است که با اینکه ساخت آپارتمان تکمیل شده است اما چون محوطه سازی های ساختمان تکمیل نشده است حاضر به تحویل گرفتن آپارتمان مورد نظر نمی‌باشد که در این موارد راه حل‌هایی وجود دارد که می‌توان رفع اختلاف نمود و این امر از مسئولیت‌های کارشناس امور قراردادها و یا داور مرضی‌الطرفین قرارداد می‌باشد. که البته در مورد قراردادهای بین المللی نیز مواردی مشابه قابل پیش بینی خواهد بود.

 

 ذکر قیمت نهایی در قرارداد :

قیمت نهایی باید به طور واضح در قراردادها ذکر گردند تا ابهاماتی به وجود نیاید و اگر قرار بر این است که مبالغ قرارداد به صورت پلکانی و متناسب با انجام تعهدات پرداخت گردد سایر مسائل مالی و غیر مالی نیز باید در نظر گرفته شوند به طور مثال دیر کرد در پرداخت به موقع مبالغ چه تاثیراتی در زمان کلی قرارداد خواهد گذاشت و کارشناس امور قراردادها باید مشخص کند که آیا متعهد در پرداخت مبالغ درصورتی که به موقع به تعهداتش عمل نکرد جریمه می‌شود و یا حق فسخ به وجود می‌آید و یا اینکه از محل تضمین‌ها می‌توان جبران نمود و یا کلاً می‌توان قرارداد را منفسخ نمود و قرارداد تبدیل به قرارداد و تعهد دیگری می‌گردد ، به طور مثال در یک قرارداد ساختمان سازی که یک واحد آپارتمان را به صورت پیش فروش واگذار کرده‌اند آیا پیش فروشنده می‌تواند در قرارداد ذکر کند که اگر پیش خریدار تاخیر در پرداخت داشته باشد به جای واحد 80 متری جنوبی واحد 70 متری شمالی به پیش خریدار تحویل گردد ؟ و نیز سایر شرایط خاص دیگر که می‌توان در سایر قراردادها در نظر گرفته شود .

 

انتخاب داور مرضی‌الطرفین و یا ارجاع امر به داوری که در این موارد به طور مفصل در قسمت داوری و میانجیگری سایت حقوقی دفاع یار توضیحات کامل بیان گردیده است و توصیه می‌شود که در تمامی قراردادها حتی قراردادهای عقد ازدواج نیز داور مشخص گردد تا درصورت بروز اختلافات احتمالی  با رای و نظر داور مرضی‌الطرفین اختلافات به صورت سریع حل و فصل گردد .

 

قائم مقام برای متعهدین در قرارداد باید ذکر گردد که در صورتی که به هر علتی مانند سفر یا بیماری و یا سایر موارد انجام تعهدات با تعویق یا تاخیر مواجه نشود و حضور نداشتن شخص متعهد به صورت دائمی یا موقت جریان پیشرفت  قرارداد را دچار مشکلات و آسیب نکند .

 

در گروه حقوقی بین‌المللی دفاع یاران عدالت ، کارشناسان امور قراردادها و همچنین حضور موثر داور بین المللی قراردادها برای تنظیم قراردادهای بازرگانی تدابیری با ارزش اندیشیده‌اند و نسبت به تجربیات فراوانی که در تنظیم قراردادها دارند می‌توانند کمک های زیادی را به طرفین قراردادها ارائه نمایند .

 

در مطالب فوق فقط تعدادی از موارد مهمی که باید توسط طرفین قرارداد در متون قرارداد در نظر گرفته شود بیان گردیده و این موارد نمی‌تواند کل مسائل مهم در قرارداد باشد بلکه بسیاری از نکات و موارد دیگر متناسب با شرایط و نوع قرارداد وهمچنین نسبت به محل اجرای تعهدات و عرف مشخص می‌گردند .

 

 

داور بین المللی قراردادها 2

 

توصیه می‌شود به منظور عدم انحرافات مسیر قرارداد و بروز اختلافات مختلف در جریان قراردادها با کارشناسان امور قراردادها در موسسه حقوقی بین المللی دفاع یاران عدالت به جهت هماهنگی‌های حضور در محل جلسات و یا کنترل متون قراردادها هماهنگی بفرمایید .

 

نکته:

در تنظیم قراداد با اشخاص حقوقی، باید با ملاحظه اساسنامه شرکت و آگهی آخرین تغییرات آن (مندرج در روزنامه رسمی) معلوم شود که آیا شرکت در محدوده‌ی موضوع فعالیت خود قصد انعقاد قرارداد دارد یا خیر؟
همچنین مشخص شود چه کسانی دارای نمایندگی و حق امضای اسناد و قرارداد، برای شرکت می‌باشند؟

موسسه حقوقی بین المللی دفاع یاران عدالت دارای کارگروه تخصصی در کلیه‌‌ی امور حقوقی به خصوص امور قراردادها می‌باشد، خدمات تخصصی موسسه به شرح زیر عنوان می‌گردد:

  • تنظیم قراردادها، پشتیبانی و نظارت حقوقی بر قراردادها، آموزش کاربردی قراردادها، وکالت دعاوی قراردادها، داوری در دعاوی قراردادهای بازرگانی، قبول وکالت در تنظیم قراردادهای تخصصی و … .


نکته :

مهمترین مزیت تنظیم یک قرارداد محکم، امنیت حقوقی است، موسسه حقوقی بین المللی دفاع یاران عدالت همواره سعی دارد تا بهترین خدمات را توسط بهترین و مجرب‌ترین کارشناسان خود به شما مراجعین محترم ارائه دهد.

برای دریافت این خدمات ویژه و تخصصی با ما تماس حاصل فرمایید، اطمینان داشته باشید که کارشناسان حقوقی در این مجموعه با کمال افتخار راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه خواهند نمود.

 

 

گروه حقوقی بین المللی دفاع یاران عدالت

موسسه حقوقی بین المللی دفاع یاران عدالت