مشاوره قانونی

مهاجرت:

زماني که فردي از یک مکان به مکانی ديگر براي زندگي یا کار نقل مکان مي‌کند، به اين عمل مهاجرت گفته مي‌شود. در بيشتر مواقع مردم براي دست یافتن به موقعیت بهتر زندگی و یا فرار از شرايط نامساعد خود تصميم مي‌گيرند که مهاجرت کنند.

 

امروزه مهاجرت، به عنوان نقل مکان طولانی مدت برای زندگی از کشوری به کشور ديگر که شهروند آنجا نيستند اطلاق مي‌شود. با اين وجود، مهاجرت فصلي و دوره‌ای کارگران و نيروي کار متخصص هم به عنوان نوعی از مهاجرت محسوب می‌شود.

همچنین مهاجرت‌هاي مختلفی نیز وجود دارد که عبارتند از:

  • مهاجرت فصلي يا دوره‌اي بصورت موقت يا دائم
  • مهاجرت بلند مدت يا بلند فاصله
  • مهاجرت تحصيلی و آکادمیک، ازدواج، کار و حرفه و همچنین خدمت سربازي
  • مهاجرت سياسي از نوع داخلي و خارجي
  • مهاجرت اختياري يا اجباري
  • مهاجرت انفرادی یا دسته جمعی

 

 

 

 

در حال حاضر دلايل بسیاری براي مهاجرت وجود دارد که افراد را وادار به این کار مي‌کند، چه به خواست و یا اجبار. افراد اين کار را انجام مي‌دهند تا به سطح دلخواهي از زندگي برسند. مردمی که در طول زندگي خود براي بهبود وضعیتشان دائما در تلاشند، گاهی براي بهتر کردن شرايط خود اين کار را انجام مي‌دهند.

 

از جمله عوامل مطرح در مهاجرت، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

 

عوامل آموزشي- تحصیلی:

امروزه بسیاری از افراد براي ادامه تحصيل و یاکسب مدارج عالی و همچنین دستیابی به امکانات تحصیلی فراوان، تصمیم به مهاجرت به مکان ديگري مي‌گیرند.

 

عوامل اقتصادي- معیشتی:

این عامل که مهمترين دليل مهاجرت انسان‌ها از روستاها به شهرها يا از کشوري به کشور ديگر مي‌باشد، خود نشأت گرفته از عواملی همچون بیکاری، رکود، تورم، عدم ثبات مالی، افزایش مالیات و … می‌باشد.

 

عوامل اجتماعي- فرهنگی:

ارتباطات فرهنگی، آشنایی با ملل و مذاهب، جنگ و عدم ثبات سیاسی و … از عوامل اجتماعي مهاجرت مي‌باشند.

 

عوامل جمعيت شناختي- جغرافیایی:

ناهمگونی مناطق و افزایش جمعيت از یک سو، و مشکلات محیطی از جمله آب‌و‌هوا، خشکسالی، آلودگی و … از سوی دیگر اساس اين نوع مهاجرت است.

 

مزایای مهاجرت:

قابل ذکر است که بر طبق آخرین گزارش‌های برنامه توسعه سازمان ملل متحد، مهاجرت به نفع کشورهای فقیر و در حال توسعه نیز می‌باشد. بدین صورت که نیروی کار مازاد کشورهای در حال توسعه که تقاضا برای آن‌ها کم است، کشور خود را ترک کرده و به کشورهایی می‌روند که تقاضا برای کار و تخصص آن‌ها زیاد است. مهاجرت‌های بین‌المللی منجر به کسب مهارت و آموزش برای مهاجرین می‌شود.

 

مزایای مهاجرت برای کشورهای توسعه یافته همچون کانادا که نرخ تولد در آن پایین است به وضوح قابل مشاهده است. طبیعی است که کشورهای در حال توسعه تمایلی به از دست دادن نیروهای متخصص ندارند؛ اما راه حل این مشکل این نیست که نیروی کار آماده در جایی باشد که به کار گرفته نشود و یا محروم از کار کردن باشد، در واقع شواهدی موجود است که مهاجرت‌های این چنینی موجب مساعدت به کشورهای در حال توسعه است.

 

 

موسسات مهاجرتی:

موسسات امور مهاجرتی اگر تحت نظر قانون و دارای مدارک معتبر باشند، به عنوان موسسات قانونی شناخته خواهند شد. در واقع موسسات مهاجرتی باید تحت نظر گروه متخصص و حقوقدانی اداره شود که تسلط کافی به کلیه مسائل حقوق بین الملل اعم از خصوصی، عمومی و سایر قوانین مهاجرتی داشته باشند.

 

در حقوق بین‌الملل دو شاخه‌ی حقوقی به عنوان شاخه‌های اصلی حقوق وجود دارد:

  1. حقوق بین‌الملل عمومی
  2. حقوق بین‌الملل خصوصی

 

در بحث مهمی همچون مهاجرت، حقوق بین‌الملل خصوصی نقش پر رنگی دارد. حقوق بین‌الملل خصوصی رابطه فی ما بین اتباع کشورها را در سطح بین‌المللی تنظیم می‌کند. از جمله مهمترین این مباحث می‌توان به موضوعاتی مانند : اخذ اقامت، تابعیت، تعارض قوانین، مسائل مربوط به ثبت ازدواج و همچنین سایر موارد قانونی راجع به احوال شخصی افراد در سطح بین‌المللی و… اشاره کرد.

 

موسسه حقوقی بین‌المللی دفاع یاران عدالت آماده ارائه بهترین و به روزترین خدمات مشاوره‌ای در امور مهاجرتی به دانشجویان و شرکت‌ها و سایر افراد متقاضی می‌باشد. در کارگروه بین‌المللی دفاع یاران کنترل و نظارت حقوقی بر قراردادهای مهاجرتی و سرمایه‌گزاری‌ها به جهت دریافت اقامت‌های قانونی با دقت انجام می‌پذیرد.

 

در صورت عقد قرارداد با این موسسه حقوقی و ارتباط با وکلای بین‌المللی ما در سایر کشورها، ریسک سرمایه‌گزاری برای شما از بین می‌رود و مراحل اداری و قانونی در ادارات مهاجرت به صحیح‌ترین شکل ممکن انجام می‌پذیرد.

 

 

موسسه حقوقی بین‌المللی دفاع یاران عدالت در حال حاضر جز تخصصی‌ترین موسسات حقوقی کشور در زمینه مهاجرتی و اقامت قرار دارد.

 

این موسسه تحت مدیریت آقای سید محمد رضا اعرجها کارشناس ارشد حقوق می‌باشد که شما کاربران گرامی می‌توانید سوابق کاری و تخصصی ایشان را در این صفحه مشاهده بفرمایید.

 

شایان ذکر است اطلاعاتی که توسط سایت و شبکه‌های اجتماعی و همچنین مشاورین این مجموعه حقوقی در اختیار شما قرار می‌گیرد، تماماً مطالبی هستند که از قوانین و سایت‌های رسمی کشورها تهیه شده‌ است. همچنین به محض اینکه هرگونه تغییر در قوانین کشورها در رابطه با دریافت ویزا صورت گیرد، به سرعت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

بنابراین توصیه می‌گردد برای دریافت آخرین شرایط و همچنین خدمات و اطلاعات دقیق با موسسه حقوقی بین‌المللی دفاع یاران عدالت در ارتباط باشید.

و همچنین جهت بهره‌مندی از ایمیل‌های حقوقی و بین المللی، و دریافت آخرین خبرهای روز مهاجرتی، در قسمت خبرنامه سایت تنها با ثبت ایمیل خود، ثبت نام فرمایید.

 

از جمله خدمات انحصاری این موسسه حقوقی می‌توان به ثبت شرکت در برخی کشورها‌ی اروپایی اشاره کرد. که کلیه فرآیند ثبت شرکت توسط وکلای خبره ایرانی و خارجی در سریعترین زمان انجام می‌پذیرد.

خدمات ثبت شرکت شامل مراحل قانونی ثبت و افتتاح حساب‌های بانکی تخصصی و شرکتی، اجاره محل کار و سکونت و انجام کلیه امور اداری در اداره مهاجرت کشور متبوع و همچنین سایر خدمات بصورتVIP خواهد بود. بطوریکه در این بین هیچگونه نگرانی از بابت عدم تسلط بر زبان‌های خارجی و همچنین عدم آشنایی بر قوانین کشورهای خارجی وجود نخواهد داشت.

 

برای انجام مراحل ثبت شرکت در اروپا، همکاری به موقع و رساندن اصل و ترجمه مدارک و حضور در سفارت خانه کشور مورد نظر، از وظایف متقاضی محترم می‌باشد. که در این امر نیز می‌توانید از بسته‌های حمایتی کارگروه تخصصی موسسه حقوقی بین‌المللی دفاع یاران عدالت بهره مند شوید.

 

جهت دریافت و بهره‌مندی از این ویژگی‌های فوق العاده همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید.

 

گروه حقوقی بین المللی دفاع یاران عدالت

موسسه حقوقی بین المللی دفاع یاران عدالت